ODTWARZACZ ONLINE: słuchaj 1, słuchaj 2, WinAmp

reklama

Na sygnale

Nietypowo,bo nago i z kijem zatrzymywał pojazdy na krajowej piątce.
Wczoraj w miejscowości w Szkocja dwudziestokilkuletni mężczyzna biegając w stroju Ewy i Adama po drodze krajowej numer 5 rozbijał jadące pojazdy kijem ,skutecznie tamujący przy tym ruch.
 



mówiła st. Asp Justyna Andrzejewska oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Nakle nad Notecią.
Ruch w tym miejscu przez kilkadziesiąt minut odbywał się wahadłowo.
Za uszkodzenia pojazdów mężczyźnie grozi kara pozbawienia wolności od 3 miesiecy do nawet 5 lat

W ciągu ostatnich 3 dni w całej Polsce odnotowano ponad 200 zatruć dopalaczami. Dopalacze to potoczna nazwa różnego rodzaju produktów zawierających substancje psychoaktywne (np. amfetaminy) lub preparaty ziołowe zawierające związki halucynogenne. Jak się okazuje fala masowych zatruć dopalaczami nie ominęła także powiatu żnińskiego. W minioną sobotę w gminie Janowiec Wielkopolski doszło do zatrzymania nastolatka, który był pod wpływem środków odurzających. O całej sytuacji policję poinformowali zaniepokojeni rodzice, mówi nadkom. Krzysztof Jaźwiński oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Żninie
 




Wczoraj 17-latek usłyszał zarzuty naruszenia ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z art. 62, po czym decyzją prokuratora został zwolniony do domu. Z informacji jakie uzyskali funkcjonariusze środek jaki zażył nastolatek to zbierający niechlubne żniwo -mocarz. Był to pierwszy w naszym powiecie taki przypadek, w związku z tym policja apeluje
 




Teraz ważna informacja szczególnie dla rodziców. Jeśli zauważymy, że nasze dziecko może być pod wpływem dopalaczy należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem, gdyż liczy się każda minuta. Objawy,które mogą świadczyć o ich zażyciu to: nadmierna potliwość, oczopląs, szczękościsk, nudności, wymioty, omamy słuchowe i wzrokowe, stany lękowe, nagły wzrost ciśnienia tętniczego, rozrywający ból głowy czy migotanie przedsionków.
Do najmniej groźnych objawów zatrucia dopalaczami należą bóle głowy, bóle w klatce piersiowej, zaburzenia rytmu serca, bezsenność, problemy z koncentracją, stany lękowe. Do poważniejszych, stanowiących już zagrożenie życia: zawał serca, udar mózgu, stany agresji, które mogą zakończyć się próbą samobójstwa lub zabójstwa, śpiączka, niewydolność nerek i  wątroby. Dopalacze są szczególnie niebezpieczne dla osób, które cierpią na schorzenia przewlekłe - np. alergików, cukrzyków oraz dla tych wszystkich, którzy znajdują się jeszcze w okresie rozwojowym, a więc dla dzieci i młodzieży.
Sprawdziliśmy co mieszkańcy Pałuk wiedzą na temat dopalaczy- czym są i czym grozi ich zażywanie?

 



Od 1 lipca obowiązuje nowe prawo w sprawie dopalaczy. Zgodnie z nim 114 substancji, traktowanych do tej pory jako toksyczne, teraz uważane są za narkotyki. W związku z tym kara za posiadanie ich oraz dystrybucję jest taka, jak w przypadku narkotyków. Od 1 lipca handel nimi jest zabroniony, zagrożony karą pozbawienia wolności i ścigany z urzędu tak jak handel narkotykami.


W miniony wtorek w Bożejewiczkach doszło do pożaru budynku gospodarczego. W jego wyniku poszkodowany został kilkunastoletni chłopiec. O całym zdarzeniu dyżurny stanowiska kierowania  został poinformowany po godzinie 18.00, mówi Mirosław Wrzesiński  zastępca Oficera Prasowego Komendanta Powiatowego Straży Pożarnej w Żninie
 




12-letni chłopiec doznał  licznych oparzeń ciała, w okolicy głowy, klatki piersiowej i kończyn górnych. Mówi zastępca dyrektora Pałuckiego Centrum Zdrowia w Żninie dr n.med. Wojciech Hillemann
 




Życiu chłopca nie zagraża aktualnie niebezpieczeństwo.

Tragiczny wypadek na krajowej piątce. Są utrudnienia w ruchu. Jak poinformował nas Marek Krygier, rzecznik prasowy Komendanta Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej w Żninie, dziś kilka minut przed godziną 8:00, na drodze krajowej nr 5, w miejscowości Lubcz, doszło do tragicznego zdarzenia.

W poniedziałek (16.03) na strzeżonym przejeździe kolejnowym w okolicy Mogilna pociąg śmiertelnie potrącił 19-letnią dziewczynę. Ta wcześniej uciekła wraz z trójką innych podopiecznych z Zespołu Placówek Specjalnych w Szerzawach. Młodzi ludzie znim doszło do tragedii spozywali alkohol.